Een klacht of een tip?
Een klacht of een tip? Bespreek het met uw huisarts
1) Als u ontevreden bent of een tip hebt dan stellen wij het op prijs als u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen. U kunt dit mondeling doen, direct bij uw arts of via de assistente, maar ook schriftelijk.
2) Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. Deze klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt is vertrouwelijk. U kunt de klachtenfunctionaris bereiken op telefoonnummer: 085 – 53 63 100.
3) Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u uw klacht voorleggen aan een landelijk erkende geschilleninstantie. Die doet een bindende uitspraak waar beide partijen zich aan moeten houden. De geschilleninstantie kan ook een schadevergoeding toekennen.
Wij zijn aangesloten bij de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg: www.skge.nl. De onafhankelijke klachtenfunctionaris kan u helpen in contact te treden met de geschilleninstantie. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend.
Meer informatie kunt u in de folder vinden die verkrijgbaar is bij onze assistentes.